Glad sommar!

Då var det dags att summera första halvåret och göra sommaravsnittet av sälj- och marknadspodden. Vi pratar om två tydliga trender inom B2B marknad och sälj som varit uppe i många av våra avsnitt under första halvåret.

Nu digitaliseras B2B sälj på riktigt

Vi ser flera trender som nu tydligt pekar på att B2B sälj verkligen håller på att digitaliseras. Sälj och marknad blir mer sammansvetsade. Det drivs på av att många har lycktas ta marknad till en ny nivå och gjort investeringar i de systemstöd som behövs för att det ska bli verkligheten. Det är en ny generation säljare som har förstått hur man behöver arbeta digitalt redan från början.

Några av de avsnitt som tydligt pekar i denna riktning är:

B2B smälter ihop med B2C

Att B2B närmare sig B2C har vi pratat om länge, men om man ska hänga med inom B2B är det nu dags att ta detta på allvar och börja förstår hur B2B marknadsföring måste börja spela på känslor och varumärke på allvar.

Några av de avsnitt som berör detta ämne är:

Vi berättar också lite om innehållet i boken “This is Marketing” med Seth Godin

Skicka gärna in förslag till höstens avsnitt

Vi planerar för fullt för höstens spännande avsnitt. Har ni förslag på ämnen eller intressanta personer skicka ett mail till redaktionen kontakt@businessreflex.se

Ha en underbar sommar önskar Lars Dahlberg och Anders Hermansson.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Digital Marknadsföring, Hubspot

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

  • Försäljning, Webinar

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

Senaste poddavsnitten

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring