Dagens gäst – Henrik Larsson

Värdeskapande försäljning är en filosofi som får allt fler följare. Tiden är förbi då säljare kunde pracka på kunderna något de egentligen inte borde köpa. De företag som fortfarande bedriver den sortens försäljning blir hårt straffade i dagens transparens. Ändå finns det många säljchefer som piskar på sina säljare att avsluta affärer oavsett om det är värdeskapande för kunden eller inte.

Vi på Business Reflex tror på Rätt affärer. Därför är detta avsnitt extra roligt att göra.

Vår gäst denna gång är Henrik Larsson, vd för Heads Svenska AB och även grundaren av Larsson school of sales.

Henrik  står för ett modernt sätt att se på försäljning. Utgångspunkten är en treenighet där kultur och mål för kunden, säljaren och leverantörsföretaget sammanfaller.

Lyssna på Henriks erfarenheter från många år som försäljningschef och säljcoach.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • digitala kundresan

    Digital marknadsföring

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

  • Digital marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

Senaste poddavsnitten

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt