Dagens gäst – Lina Tjerneld

Många brottas idag med att få effektivitet i hela processen för affärsgenerering. Vi har två traditionella funktioner som hittills haft väldigt svårt att gå i takt. Relevansen för marknadsfunktionen inom B2B har ökat markant de senaste åren eftersom köparna hellre Googlar än pratar med säljare. Man behöver nu tänka nytt kring hur alla funktioner som bidrar till affärsgenerering skall arbeta.

I detta avsnitt intervjuar vi Lina Tjerneld som arbetar med att få ihop sälj och marknad. Lina har lång erfarenhet från både sälj- och marknadsroller och är idag rådgivare som hjälper företag på förändringsresan mot ett nytt sätt att organisera sälj och marknad.

Du når Lina på LinkedIn.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #12: Personalomsättning: Hur får man som företag sina anställda att stanna kvar?

    #12: Personalomsättning: Hur får man som företag sina anställda att stanna kvar?

  • Marknadssoffan

    #011: Content: Hur ska företag konkurrera med individuella kreatörer?

    #011: Content: Hur ska företag konkurrera med individuella kreatörer?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft