Sälj- & Marknadspodden
Pod #157 – Rethink Content Marketing for B2B
Podcast: Play in new window | Download
Podcast: Play in new window | Download
Dagens gäst – Carla Johnson
I detta avsnitt intervjuar jag Carla Johnson om hur vi tar Content Marketing till nästa nivå inom B2B. Carla är en av de mest kända talarna kring ämnet Content Marketing och är regelbundet key note speaker på olika event. Carla har också skrivit boken “Experiences: The Seventh Era Of Marketing” tillsammans med Robert Rose.
Under intervjun så pratar vi om:
- Hur Content Marketing behöver närma sig B2C.
- Att Content Marketing behöver bli en del av hela kundens livscykel med oss.
- Att det krävs en strukturerad process som involverar hela företaget för att skapa Content som verkligen driver förändrat beteende hos köparen.
- Hur processen för produktlanseringar behöver förändras i framtiden för att bli effektivare.
- Varför värdet av digitala följare blir en stor strategiskt tillgång för företaget över tid.
I slutet på intervjun så erbjuder Carla ett utdrag ur sin bok. Skicka en inbjudan till Carla på LinkedIn och hänvisa till podden.
Senaste inläggen
Senaste poddavsnitten
Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring
Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik
Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete
Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft
Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B
Podd #212 – Målstyrning med OKR
Podd #211 – TAM SAM SOM