Sälj- & Marknadspodden
Pod #157 – Rethink Content Marketing for B2B
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Dagens gäst – Carla Johnson
I detta avsnitt intervjuar jag Carla Johnson om hur vi tar Content Marketing till nästa nivå inom B2B. Carla är en av de mest kända talarna kring ämnet Content Marketing och är regelbundet key note speaker på olika event. Carla har också skrivit boken “Experiences: The Seventh Era Of Marketing” tillsammans med Robert Rose.
Under intervjun så pratar vi om:
- Hur Content Marketing behöver närma sig B2C.
- Att Content Marketing behöver bli en del av hela kundens livscykel med oss.
- Att det krävs en strukturerad process som involverar hela företaget för att skapa Content som verkligen driver förändrat beteende hos köparen.
- Hur processen för produktlanseringar behöver förändras i framtiden för att bli effektivare.
- Varför värdet av digitala följare blir en stor strategiskt tillgång för företaget över tid.
I slutet på intervjun så erbjuder Carla ett utdrag ur sin bok. Skicka en inbjudan till Carla på LinkedIn och hänvisa till podden.
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital Marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Digital Marknadsföring, Hubspot
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
Senaste poddavsnitten
Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb
Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén