Våra tjänster – Digital strategi

Digital strategi som håller fokus och driver affärer

Oavsett om det är en digital videoannons eller en bloggpost på hemsidan – varje marknadsföringsinsats bör ha ett syfte, i alla fall om du som marknadsförare vill jobba smart. Med en digital strategi i grunden görs varje marknadsföringsaktivitet medvetet och är en del av en utarbetad plan.

Workshop

Djupgående dataanalys

Målgruppsanpassning

Målsättning

Årsplanering

Vad är digital strategi?

En digital strategi hjälper marknadsförare att fokusera och driva affärer genom att sätta tydliga mål och skapa en plan för att nå dem. Har du gjort strategin ordentligt, vet du vilka uppgifter som ligger runt hörnet och kan planera och “driva maskinen” på ett helt annat sätt. En digital strategi hjälper dig hålla tempo, och framförallt – att göra rätt saker till rätt målgrupp! I slutändan är det ett (kanske flera) dokument som ledsagar dig/oss som genom en arbetsdag.

digital strategi
Marketing Automation

Varför behövs en strategi för marknadsföringen?

Det är inte ovanligt att den digitala marknadsföringen fallerar utan en långsiktig plan. Det är så lätt att vilja göra allt på samma gång, eller att göra saker “ad-hoc” på rutin. På Business Reflex är en digital strategi därför bland det första vi tar fram när vi påbörjar ett nytt samarbete. Det gör att både du och vi kan fokusera på rätt saker. Att ta fram en digital strategi är oerhört lärorikt, och involverar marknad, såväl som säljavdelningen.

Hur tar Business Reflex fram en digital strategi för marknadsföringen?

Marketing automation projekt

Strategiworkshop

För att en strategi ska kunna ta form, börjar det hela med en workshop. Här gäller det att skapa en gemensam bild av era mål, ert erbjudande, konkurrenter, marknadssegment och personas. Vi går även igenom köpresans olika faser och vad som är viktigt för köparen.

Djupgående analys

Därefter börjar analysarbetet för våra digitala strategikonsulter. Vad gör ni för aktiviteter idag och vad har det lett till för resultat? Vad behöver vi göra framöver för att nå de uppsatta målen? När behöver vi göra dessa aktiviteter och vilka prioriteringar behöver vi göra?

Leverens av strategi

En digital strategi innehåller dels ett strategidokument baserat på våra strategiworkshops och den djupgående analysen. Tyngden ligger på marknadsplanen bestående av de marknad, och sälj-aktiviteter som portioneras ut över året. Efter en feedbackrunda blir detta dokument ett heligt hjälpmedel som finns med under hela året och styr arbetsuppgifterna.

Berätta om dina utmaningar!

Börja er tillväxtresa genom att boka ett möte med oss. Vi älskar utmaningar och ser fram emot att hitta bästa lösningen för att du ska kunna nå dina mål!

Anders Lars

Vad säger våra kunder?

Bred och gedigen kunskap

Webbdesign, webbutveckling, CRM-migrering med Hubspot

Efter en noggrann urvalsprocess valde vi att arbeta med Business Reflex. Deras arbetsprocesser gjorde det enkelt att följa framstegen och underlättade teamarbetet mellan oss. Uppgifter löstes alltid enligt deadlines och med tillfredställande resultat. Vi rekommenderar varmt Business Reflex för liknande uppdrag!

Henrik Ericsson Nodinite

Henrik Ericsson
Nodinite

Komplett transformering inom tre månader

CRM-implementering, samordning av försäljning och marknadsföring, HubSpot-onboarding

Vi inledde samarbetet i november 2021 med målet att gå från traditionell försäljning i Excel till ett fullt implementerat CRM för alla säljare. Vi uppskattar Business Reflex förmåga att förstå och anpassa sig till våra mål, deras vägledning med relevanta produkter baserade på våra mål och budget, stödjande kunskap för försäljningsledning, utbildning och stöd till våra säljare i en kreativ och produktiv miljö. Vi är mycket nöjda med resultaten i denna första fas!

Emil Danielsson
Klimator