Vi hjälper B2B-företag med
digital marknadsföring
Här får du svar på de vanligaste frågorna kring våra tjänster
Vi på Business Reflex är fokuserade på att hjälpa B2B-företag.
Om du vill satsa på marknadsföring och behöver smarta seniora marknadsproffs så kan det vara idé att prata med oss.
Vi investerar i ett nära samarbete med våra kunder där vårt mål är att få samma förtroende och ansvar som en intern resurs skulle ha. I detta fall ska man alltså kunna äta kakan och ha de kvar. Är inte det fantastiskt?
En typkund för Business Reflex är ett B2B-bolag som erbjuder produkter eller tydligt paketerade tjänster. Vidare skall man som kund ha en ambition att växa snabbare än marknaden och kunna investera i sin tillväxt.
Business Reflex har kapacitet att göra följande insatser för att skapa tillväxt hos våra kunder:
- Rådgivning inom digital marknadsföring och försäljning
- Digital annonsering på Google, Facebook och LinkedIn
- Analys av kampanjer och genomförda aktiviteter
- Native annonsering
- Account based marketing (ABM)
- Sökmotoroptimering (SEO)
- Emailmarknadsföring
- Social media
- Marketing automation
- CRM
- Film
- Animering
- Foto
- Copy writing
- Webinar
- Webbutveckling
- Säljstrategi
- Grafisk formgivning
- Varumärkesplattform
- PowerPoint-mallar och säljpresentation
- Mäss-stöd/eventstöd inför och efter eventet samt monterdesign
- Produktmaterial digital och tryck
Ansvarfördelning görs löpande under sprintmöten. Business Reflex blir snabbt självgående på contentsidan då våra medarbetare är bra på att förstå både våra kunders erbjudande och våra kunders kunder.
Vi använder även vår egenutvecklade AI-plattform BRAIN när vi skapar content.
Business Reflex har en hög ambitionsnivå eftersom vi av erfarenhet vet vad som krävs för att nå resultat. Det är många delar som måste vara på plats för att marknadsföringen ska ge effekt.
De tjänster Business Reflex levererar när vi får möjlighet att leverera fullt ut kan jämföras med kostnaden för en heltidsanställda marknadsresurs. Men man får så mycket mer för pengarna.
Vi genomför följande aktiviteter under uppstart med en ny kund. Dessa fyra möten är designade för att göra starten maximalt effektiv så att rätt arbete kan starta omgående.
- Startmöte för att bestämma mål samt saker som “akutlistan” och principer för samarbete och kommunikation
- Teknikmöte där vi får tillgång till alla nödvändiga system samt identifierar vad som saknas
- Möte om erbjudande och målmarknad där vi tillsammans tydliggör prioriteringar kring vad som ska säljas till vem
- Möte om köparen där vi tillsamman djupdyker i era köpares behov och utmaningar för att sedan kunna ta fram både content och marknadsföringsupplägg
Business Reflex erbjuder en modell som ger både stabilitet och flexibilitet.
Vi kan erbjuda olika modeller:
- Fast retainer för dig som prioriterar att veta exakt vad det kommer att kosta varje månad
- Fast basretainer och arbete på löpande räkning för dig som vill ha flexibilitet att skala upp och ner
Den löpande processen anpassas efter kundens behov. I en snabbrörlig start up-miljö krävs högre frekvens för avstämningar och kortare planeringshorisont då mycket ändras snabbt.
I mer etablerade bolag som har en stark kundbas och bevisad product market fit rekommenderar vi arbete i sprintar på två veckor. Varje sprint inleds med ett sprintmöte där Business Reflex förberett förslag på vad som ska görsar under kommande sprint.
Vidare genomför vi strategimöten vid behov. T ex när ett nytt erbjudande ska lanseras. Då går vi igenom målsättningar och strategi för erbjudande och köpare för att på bästa sätt kunna bedriva effektiv marknadsföring.
Vi rekommenderar vidare att man har ett årsmöte för att dra upp riktlinjerna. Mötet hålls bäst efter att en ny affärsplan eller budget satts på företagsnivån. Den utgör ett bra underlag för framtida inriktning på marknadsföringen.
En byrå ska räcka!
Att anlita en digital marknadsföringsbyrå som helhetspartner innebär att du som företag får tillgång till ett brett utbud av tjänster från en enda leverantör. Detta är oftast en mer kostnadseffektiv lösning eftersom det minskar antalet avtal som ska hanteras och leder oftast till en mer samordnad strategi. Vi erbjuder en hög grad av flexibilitet och kan anpassa våra tjänster till ert specifika behov.
Allt det här ingår:
En ny webb eller en video för bättre konvertering?
För att lyckas med sin digitala marknadsföring och försäljning behöver man se över alla sina kanaler. Ibland behöver hemsidan optimeras så att era kunder hittar er och ibland behövs kanske en video för att hjälpa dem att förstå er produkt. Vi hjälper er med det!
Bakom varje team finns experter inom bl.a. videoproduktion, SEO, webbutveckling och grafisk formgivning. Vi bygger bara webbsidor som du själv kan administrera och utveckla, utan erfarenhet av kodning.
Några härliga kunder som har oss som sin digitala marknadsföringsbyrå