Sälj- & Marknadspodden

Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

Vi utforskar AI-världen med Sofia Hassan, Head of AI på Ericsson. Vilka etiska utmaningar medför teknologin och hur påverkas egentligen produktiviteten?

 

En framtidsspaning om AI med Sofia Hassan

I avsnitt 217 av Sälj- & Marknadspodden gästas vi av Sofia Hassan, Head of AI på Ericsson, som delar insikter om hur AI kan öka produktiviteten och viktiga etiska frågor kring teknologin.

Hon betonar behovet av en tydlig AI-strategi med realistiska mål och att bygga kompetenta team för att driva förändring och digitalisera processer. Datasäkerhet, integritet online och ansiktsigenkänningsteknik är centrala ämnen som behandlas, med fokus på hur AI kan förbättra kundinteraktion och support genom chatbots och virtuella assistenter.

Vi avslutar med att understryka den ovärderliga vikten av mänsklig kontakt inom vissa yrken och påminner om behovet av anpassning för att arbeta effektivt med AI.

Trevlig lyssning!

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Hubspot

    Navigera AI-eran med autenticitet – insikter från HubSpot INBOUND 2025

    Navigera AI-eran med autenticitet – insikter från HubSpot INBOUND 2025

  • Hubspot

    Så får ni sälj att verkligen använda HubSpot CRM – 5 nycklar till framgång

    Så får ni sälj att verkligen använda HubSpot CRM – 5 nycklar till framgång

Senaste poddavsnitten

  • Podd # 237 – Därför läcker din tratt

  • Podd #236 – Därför är din tratt för tunn

  • Podd #235 – En uppdatering om nuläge och framtid för LinkedIn

  • Podd #234 – Take back control

  • Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN

  • Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B