Sälj- & Marknadspodden
Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning
Är kombinationen av inbound och outbound marketing receptet för mer tillväxt? Vi träffar Karin Axelsson som arbetar som säljchef på Pineberry.
Podcast: Play in new window | Download

Dagens gäst – Karin Axelsson
Är kombinationen av inbound och outbound marketing receptet för mer tillväxt? I det här avsnittet av Sälj- och Marknadspodden träffar vi Karin Axelsson som arbetar som säljchef på Pineberry, en digitalbyrå som hjälper kunder med sökordsoptimering och digital annonsering.
Med en redan framgångsrik inboundstrategi som fyller på leads i säljarnas knän, adderade Pineberry outbound marketing som ett komplement för att växa ytterligare.
Hur fungerade den nya strategin? och hur får man sina befintliga inbound-säljare att motiveras för kalla samtal? Det får du reda på i podden!
Vad menas med inbound och outbound marketing?
- Inbound är en sälj- och marknadsföringsmetod som går ut på att få potentiella kunder så pass intresserade av ditt erbjudande att de tar kontakt med dig – istället för att du ska gå till kunderna.
- Outbound betyder uppsökande försäljning och marknadsföring. Det är en metod där man aktivt letar upp och kontaktar företag som man kan sälja in sitt erbjudande till.
Lär dig mer om hur du ska tänka kring din inbound marketing-strategi i vår guide – helt utan kostnad.

Senaste inläggen
Marknadssoffan
Premiär: En podcast om marknadsföring, produktivitet och livet i stort
Premiär: En podcast om marknadsföring, produktivitet och livet i stort
Bygga varumärke
Thought Leader Ads på LinkedIn: Ny Era för Personliga Varumärken
Thought Leader Ads på LinkedIn: Ny Era för Personliga Varumärken
Senaste poddavsnitten
Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning
Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech
Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring
Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik
Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete
Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft
Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B