Sälj- & Marknadspodden
Pod #160 – Marketing Mix Modeling – Marknad och säljs nya KPIér
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Dagens gäst – Christopher Engman
I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden går vi igenom Marketing Mix Modeling och de nya KPIér som marknad och sälj behöver börja mäta. Den digitala köpresan blir allt mer digital och komplex. Vår marknadsmix består av allt flera kanaler. Att mäta och kunna mäta nya KPIér blir avgörande för att kunna driva digital affärsgenerering effektivt i framtiden. Några av de frågor som vi behöver svar på inom området Marketing Mix Modeling är:
- Hur ska du vikta balansen mellan marknad och sälj?
- Har du den rätta mixen mellan olika marknadskanaler?
- Hur påverkar olika kanaler varandra?
- Vad har ni för total ROI på er marknadsföring samt respektive kanal?
Vi har med oss Christopher Engman som driver bolaget Proof. Proof har specialiserat sig på Marketing Mix Modeling. Under avsnittet beskriver Christopher den så kallade Badkarsmodellen som är viktig att förstå för alla som verkligen satsar på digital affärsgenerering.
Vill ni komma i kontakt med Christopher så hittar ni honom lättast på LinkedIn eller via proofanalytics.ai

Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen

Försäljning, Growth Alliance
Tillväxtens nya verklighet – insikterna varje B2B-VD behöver just nu
Tillväxtens nya verklighet – insikterna varje B2B-VD behöver just nu

Hubspot
Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?
Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?
Senaste poddavsnitten
Podd #240: VD-undersökning om utmaningar kring tillväxt, en första sneak peek
Podd #239 – Live Stream på LinkedIn: så bygger du förtroende och räckvidd
Podd #238 – Så skapar du ett oemotståndligt erbjudande som driver tillväxt
Podd # 237 – Därför läcker din tratt
Podd #236 – Därför är din tratt för tunn
Podd #235 – En uppdatering om nuläge och framtid för LinkedIn
Podd #234 – Take back control
Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN


