I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden pratar vi om hur du säkrar ditt varumärke. Att varumärken är viktigare än någonsin har vi pratat om tidigare i sälj- och marknadspodden men i samband med den snabba förändring som sker i vår omvärld kopplat till Corona pandemin behöver många se över sin varumärkesposition. För att kunna utveckla ditt varumärke gäller det att ha koll på varumärkets nuläge och vad du behöver göra för att utveckla det.

För att ni lättare ska förstå hur det går till att skapa sig denna förståelse och säkra sitt varumärke har jag bjudit in en expert från ett stort undersökningsföretag som heter Origo Group. Avsnittet är en intervju med Karin Hedelin-Lunden. Karin berättar hur ni ska gå tillväga och ger konkreta tips.

Karin hittar ni enklast via www.origogroup.com

I avsnittet tipsar Karin om information som Origo Group tagit fram som ni kan nyttja för att skapa er en djupare förståelse. Informationen hittar ni här. 

Fortsätt gärna lyssna på vårt avsnitt om varumärkesskydd och domäner.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • digitala kundresan

    Digital marknadsföring

    Marknadsevent: Den nya digitala kundresan – Se hela eventet

    Marknadsevent: Den nya digitala kundresan – Se hela eventet

  • Digital marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

Senaste poddavsnitten

  • Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling