I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden pratar vi om hur du säkrar ditt varumärke. Att varumärken är viktigare än någonsin har vi pratat om tidigare i sälj- och marknadspodden men i samband med den snabba förändring som sker i vår omvärld kopplat till Corona pandemin behöver många se över sin varumärkesposition. För att kunna utveckla ditt varumärke gäller det att ha koll på varumärkets nuläge och vad du behöver göra för att utveckla det.

För att ni lättare ska förstå hur det går till att skapa sig denna förståelse och säkra sitt varumärke har jag bjudit in en expert från ett stort undersökningsföretag som heter Origo Group. Avsnittet är en intervju med Karin Hedelin-Lunden. Karin berättar hur ni ska gå tillväga och ger konkreta tips.

Karin hittar ni enklast via www.origogroup.com

I avsnittet tipsar Karin om information som Origo Group tagit fram som ni kan nyttja för att skapa er en djupare förståelse. Informationen hittar ni här. 

Fortsätt gärna lyssna på vårt avsnitt om varumärkesskydd och domäner.

Senaste inläggen

  • Vad är ett CRM system?

    Hubspot

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

  • Hubspot vs Salesforce

    Hubspot

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft

  • Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B

  • Podd #212 – Målstyrning med OKR

  • Podd #211 – TAM SAM SOM