Sälj- & Marknadspodden

Pod #99 – GDPR, lära sig de nya reglerna är ett måste

GDPR (General Data Protection Regulation) är helt nya regler som [...]

 

GDPR

GDPR (General Data Protection Regulation) är helt nya regler som alla som jobbar med marknadsföring behöver förstå och anpassa sig efter. Det kommer påverka hur vi kan samla och lagra data om individer. Det är den största förändringen inom detta område sedan 1995 då det nuvarande regelverket Data Protection Directive 95/46/EC infördes.

De nya reglerna träder i kraft den 25 maj 2018 men det är hög tid att redan nu börja anpassa sig. I detta avsnitt intervjuar vi David Fowler som är expert inom GDPR och hur det kommer påverka marknadsföring. Du får också 10 tips på hur du förbereder dig. Missa inte avsnittet utan lyssna på David. Detta avsnitt är på engelska.

Anders Hermansson

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • VD rapport om tillväxt growth alliance

    Försäljning, Growth Alliance

    Tillväxtens nya verklighet – insikterna varje B2B-VD behöver just nu

    Tillväxtens nya verklighet – insikterna varje B2B-VD behöver just nu

  • Hubspot för SaaS

    Hubspot

    Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?

    Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #240: VD-undersökning om utmaningar kring tillväxt, en första sneak peek

  • Podd #239 – Live Stream på LinkedIn: så bygger du förtroende och räckvidd

  • Podd #238 – Så skapar du ett oemotståndligt erbjudande som driver tillväxt

  • Podd # 237 – Därför läcker din tratt

  • Podd #236 – Därför är din tratt för tunn

  • Podd #235 – En uppdatering om nuläge och framtid för LinkedIn

  • Podd #234 – Take back control

  • Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN