Dagens gäst – Linus Malmberg

Ytterligare ett avsnitt om detta mycket viktiga ämne, digital transformation (tidigare talat om i avsnitt 43). Vi talar med en expert på området, Linus Malmberg som är vd och grundare av Cordial.

En intressant diskussion om transformation i ett historiskt perspektiv blandat med högaktuella exempel.

Linus talar bland annat om sin devis; Think big, Start small, Act now. Det handlar alltså om att sätta igång och få erfarenheter och uppnå ett resultat istället för att bara analysera och putsa på strategierna.

Den som inte redan påbörjat sin transformation uppmanas att börja omgående. Ett bra ställe är kundkommunikation så som marknadsföring och försäljning. Det kan också vara idé att digitalisera mindre interna processer för att ge verksamheten erfarenhet av denna typ av förändring.

Vi talar även om konkurrens som kan komma från helt oväntat håll. Nya spelare kan helt plötsligt dyka upp och ta över en bransch eller nisch. Tänk på vad det värsta någon ny uppstickare skulle kunna göra som vilket skulle kunna äventyra din verksamhet. Och gör det själv. Om du inte gör det kommer någon annan att göra det på din bekostnad.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

  • Marknadssoffan

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete