Sälj- & Marknadspodden
Pod #125 – Bang for the buck med Erik Modig
I detta avsnitt intervjuas Erik Modig som är forskare på [...]
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
I detta avsnitt intervjuas Erik Modig som är forskare på Handelshögskolan. Erik har nyss kommit ut med boken Bang for the buck.
Det finns mycket att prata om kring Bang for the buck. Ett centralt concept är de tre olika aspekterna av beslutsfattande. Vi har utvärderaren, snabbtänkaren och den emotionella beslutsfattaren. Man måste tänka på alla tre! Vi går igenom hur det går till.
Vi pratar även om hur mycket som hänger på de första ögonblicken i ett möte med en person eller ett varumärke och hur viktigt det är att tänka på alla kundinteraktioner. Allt påverkar beslutet och ju mer av interaktionen som är genomtänkt och designad ju mer kontroll har man över mötet. Det bygger en bra grund för kundrelationen och köpbeslutet.
Man når Erik enklast på erikmodig.com.

Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Hubspot
Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?
Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?
Bygga varumärke, Digital marknadsföring, Hubspot
Vad gör en HubSpot-byrå – och varför behöver ditt företag en?
Vad gör en HubSpot-byrå – och varför behöver ditt företag en?
Senaste poddavsnitten
Podd #238 – Så skapar du ett oemotståndligt erbjudande som driver tillväxt
Podd # 237 – Därför läcker din tratt
Podd #236 – Därför är din tratt för tunn
Podd #235 – En uppdatering om nuläge och framtid för LinkedIn
Podd #234 – Take back control
Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN
Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring
Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC