Våra tjänster – Content Marketing
Content Marketing bygger
ditt varumärke
Content Marketing är en strategi för att bygga varumärke genom värdefullt innehåll till din målgrupp. Det gäller att ha stenkoll på målgruppen för att identifiera om innehållet ska vara t.ex. tips, inspiration, intervjuer eller fakta? Och om formen ska vara bloggartiklar, video, annonsbilder eller podcasts?
Bygga varumärke
Driva trafik
Leadsgenerering
SEO
Content Marketing – ett strategiskt och långsiktigt arbete
Oavsett om du befinner dig i uppstartsfasen eller har nått en viss mognad, behöver du synas och vara relevant för din målgrupp. Det görs bäst med Content Marketing.
På Business Reflex erbjuder vi en workshop för att sätta en strategi för din Content Marketing. Du får en plan på vilka budskap, vilken form och vilka kanaler du ska satsa på för att framförallt stärka ditt varumärke, men också skapa leads och öka close-rate.
Olika former och kanaler
På Business Reflex jobbar vi övervägande med kunder inom B2B. Där brukar content traditionellt vara webinars, case studies och white papers. Men nuförtiden gör vi ofta också video, bloggar, guider och podcasts för våra B2B-kunder.
Det går inte att prata om Content Marketing utan att också beröra SEO. Om en artikel nått ranking hos Google ligger den ofta där i flera år och genererar trafik, så om den innehåller bra sökord kan artikeln bli väldigt lönsam.
Hur ser ett Content Marketing-arbete
ut med Business Reflex?
När vi inleder ett samarbete kör vi alltid en strategiworkshop där vi bland annat nailar målgruppen. Om vårt samarbete kommer ha mycket fokus på Content Marketing så rekommenderar vi att även köra vår Content Marketing Workshop för att sätta budskap och kanaler. När vi jobbar tillsammans i en retianer kan du räkna med att vi sprutar ur oss content för att följa strategin.
Strategi
Vi kör en Content Marketing Workshop där vi sätter en strategi med budskap, format och kanaler. Om du inte har stenkoll på din målgrupp kan workshopen föregås av en strategiworkshop med bland annat målgruppsanalys.
Varumärke
Genom relevant och trovärdigt innehåll vinner du förtroende hos nya kunder och lojalitet hos befintliga. Vill du bygga varumärke så är det Content Marketing du ska satsa på.
Olika format
Webinars, case studies, white papers, video, bloggar, guider och podcasts. Listan över olika format kan göras lång. På Business Reflex har vi olika expertområden, men tillsammans fixar vi det mesta.
Några av våra tidigare projekt
Prodoc – Engagerande videoproduktion och framgångsrik annonsering
Enqlare – Tillväxt genom digitala lösningar och strategisk marknadsföring