Case
Digital marknadsavdelning och ny webb –
UHT
UHT transformerar stålbranschen
För att effektivare nå ut med sitt varumärke på en global marknad och skapa nya affärskontakter valde UHT att satsa på digital affärsgenerering tillsammans med Business Reflex baserat på vår metod Growth Generating Model.
Under cirka två år har vi skapat digitalt innehåll som inspirerar och utbildar branschen i att tänka nytt. Innehållet stärker UHTs varumärke, bygger “Thought Leadership” och skapar affärskontakter. Marknadsföringen bedrivs med fokus på LinkedIn som kanal och nyligen fick vi också uppdraget att bygga en ny modern, SEO-och konverteringsoptimerad webbplats som är enkel att administrera.
”För oss har det varit framgångsrikt att satsa digitalt. Vi har mångdubblat vår trafik och skapar löpande nya digitala affärskontakter som följs upp av vår säljorganisation.”
/Christoffer Lundström, CEO, UHT
Nya UHT.se låter besökarna engagera sig via ett digitalt kundforum
UHTs nya hemsida lanserades i juni 2022. Det primära målet med den nya webben var att skapa digitala affärer med fokus på att generera nya kunder. Att stötta en köpresa utifrån och in och leverera relevant innehåll för UHTs olika målgrupper och personas.
Hemsidans nya design ger en korrekt varumärkesupplevelse av UHT och den fungerar effektivt i både mobil och desktop. Som komplement till hemsidan nyttjas Marketing Automation- och CRM-system.
Den nya hemsidan innehåller även ett digitalt forum där UHTs kunder kan registrera sig och skapa egna profilsidor, ställa frågor, lägga upp tips och ha privata konversationer. Forumet bidrar dessutom till att maximera SEO (ökad synlighet på Google) tack vare det användargenererade innehåll som stegvis byggs upp.