Case
Digital marknadsavdelning och ny webb –
Symplify
Vad gör man när hela världen vänds upp och ner?
Symplify erbjuder nätbaserade tjänster inom affärsutveckling, marknadsföring och försäljning. Företaget tjänster syftar till ökade intäkter och ett effektivare sätt att driva kommunikation och konvertering.
Symplify har sin bas och huvudkontor i Stockholm, men har även kontor i Kanada, Danmark, Hong Kong och Malta.
I slutet av januari 2020 inledde Symplify ett samarbete med Business Reflex. Det dröjde inte länge förrän alla lagda planer fick kastas överbord – coronapandemin slog till med full kraft mot Europa. Symplify gick nu helt över till digitala event och Business Reflex fick en nyckelroll i genomförandet.
Samarbetet med Business Reflex har kommit att innebära en expansion i hur man marknadsför företaget och dess tjänster. Mätbara mål formulerades där ett av målen var ökad trafik in till Symplifys sajt och helst trafik med benägenhet att köpa.
”För oss har det varit ett väldigt framgångsrikt samarbete. Business Reflex har givit oss nya ögon på saker och ting. Jag tycker de är absolut första klass. Det har varit extremt tydligt och mätbart. Tack vare Business Reflex har vi känt oss trygga i det vi gör och att det är skalbart. Skalbarhet och mätbarhet är A och O för oss.”
/Paul Crisp, VD, Symplify