Case
Digital marknadsavdelning
– Roxtec
En marknadsledare och global spelare i förändring.
Karlskronaföretaget Roxtec bildades 1990. I dag är det en global marknadsledare i sin nisch med tätningslösningar och säkerhetsprodukter som används på land, till havs och under jord. Företaget omsätter närmare 2 miljarder kronor, är verksamt i 80 länder och har 27 dotterbolag.
Roxtec behövde addera ytterligare en komponent i sin marknadsföring och försäljning och startade därav ett samarbete med Business Reflex.
”Det blev väldigt mycket hands on, Business Reflex hjälpte oss med ett pilotcase per affärsområde. Varje business area marketing manager fick stöd och ledning från Business Reflex och tillsammans byggde de ett program från ax till limpa och hade utbildningar allteftersom.”
/Ola Weidenberg, Marknadschef, Roxtec
”Vi får bra effekt i form av vår besöksstatistik. Dit vi leder trafik är en mätpunkt och det har överraskat mig hur snabbt vi har fått det på plats. Effektiviteten i våra kampanjer när vi hittar rätt med konverteringsgraden är överraskande hög tycker jag och samarbetet har fungerat väldigt bra. Det har varit prestigelöst, otvunget och tillgängligt.”
/Ola Weidenberg, Marknadschef, Roxtec