Case
Digital marknadsavdelning –
Gordon Delivery
Business Reflex blev det naturliga valet för Gordon Delivery, en startup i logistikbranschen med höga tillväxtambitioner.
Gordon Delivery levererar kylvaror inom detaljhandeln för företag som Axfood, Coop och Ica. Med en omsättning på 19 miljoner fanns ett stort behov av kompetens inom digital marknadsföring för att kunna ta nästa steg. Att hitta rätt personal som både har operationell och strategisk kompetens var inte lätt. Valet föll därför på Business Reflex.
”Vi har tillsammans med Business Reflex lyckats ta fram en process som gör det möjligt att mäta och automatisera stora delar av vår rekrytering.”
/Ali Ghoce, VD och medgrundare, Gordon Delivery
Fokusområden
- Varumärkesbygge och PR
- Marknads- och webbstrategi
- Webbutveckling och SEO
- Skapa leads för rekrytering
- En förbättrad rekryteringsprocess
Inledningsvis handlade mycket om att sätta upp en struktur och koppla samman Business Reflex beprövade arbetsmetoder utifrån Gordon Deliverys affärsmål. En ny webb byggdes och tydliga konverteringspunkter sattes upp.
Business Reflex kopplade ihop ansökningsformulär med Trello, för att ge bättre översikt över samtliga ansökningar och deras status. Genom triggers gick automatiska mejl gå ut till de ansökande om de gått vidare i processen.
"Själva strukturen för samarbetet stämde väl överens med våra förväntningar. Vi hade däremot inte räknat med det engagemang och den spetskompetens kring processer och flöden som Business Reflex har visat upp. Det är något som vi verkligen värderar högt"
/Ali Ghoce, VD och medgrundare, Gordon Delivery