Sälj- & Marknadspodden
Pod #155 – Varumärke B2B, varför är det viktigare än någonsin?
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Dagens gäst – Bertil Timan
I det här avsnittet av sälj- och marknadspodden pratar vi om varför det är viktigare än någonsin att jobba aktivit med att utveckla sitt varumärke? De tre faktorer som vi går igenom är:
- Det är ett effektivt och ett relativt enkelt sätt att öka värdet på sitt företag och skapa konkurrensfördelar
- Generationen som kallas Millenials (generation Y) kräver en helt ny nivå när det gäller varumärke jämfört med tidigare generationer
- 2/3 av all kommunikation om oss sker när vi inte är inblandade och vi får allt mindre kontroll.
Podcasten gästas av Bertil Timan som är expert på varumrärkesarbetet inom B2B.
Bertil beskriver hur man bygger upp sitt varumärke baserat på 7P och hur man bygger grunden kring sitt brand perception.
Vill ni komma i kontakt med Bertil kan ni skicka ett mail till timan.bertil@gmail.com.
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital marknadsföring
Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)
Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)
Digital marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Senaste poddavsnitten
Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B
Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb