Sälj- & Marknadspodden

Pod #97 – Värdet av digital marknadsföring går att bevisa

            Vi som marknadsförare inom [...]

 

advertising equity

 

 

 

 

 

 

Vi som marknadsförare inom B2B har ofta svårt att bevisa det kortsiktiga och långsiktiga värdet i att investera i modern digital marknadsföring. Enligt forskning från Handelshögskolan så går nu värdet av modern digital marknadsföring att bevisa. Forskningsrapporten heter “Exploring Advertising Equity”. Vi intervjuar Sara Rosengren som är en av forskarna bakom rapporten.

Resultatet ger marknadsförare möjlighet att lättare driva en förändringsprocess inom bolaget som leder till att marknadsföring mot den moderna digitala B2B köparen blir mer strategiskt viktigt.

Vill ni veta mer går det bra att studera följande lästips

Sara har också skrivit en bok som handlar om kommunikationskapital på svenska i Söderlund (Ed), Marknadsföring och påverkan på konsumenten. Kapitlet som handlar om kommunikationskapital finns också tillgängligt här.

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • digitala kundresan

    Digital marknadsföring

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

  • Digital marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

Senaste poddavsnitten

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt