Sälj- & Marknadspodden

Pod #97 – Värdet av digital marknadsföring går att bevisa

            Vi som marknadsförare inom […]

 

advertising equity

 

 

 

 

 

 

Vi som marknadsförare inom B2B har ofta svårt att bevisa det kortsiktiga och långsiktiga värdet i att investera i modern digital marknadsföring. Enligt forskning från Handelshögskolan så går nu värdet av modern digital marknadsföring att bevisa. Forskningsrapporten heter “Exploring Advertising Equity”. Vi intervjuar Sara Rosengren som är en av forskarna bakom rapporten.

Resultatet ger marknadsförare möjlighet att lättare driva en förändringsprocess inom bolaget som leder till att marknadsföring mot den moderna digitala B2B köparen blir mer strategiskt viktigt.

Vill ni veta mer går det bra att studera följande lästips

Sara har också skrivit en bok som handlar om kommunikationskapital på svenska i Söderlund (Ed), Marknadsföring och påverkan på konsumenten. Kapitlet som handlar om kommunikationskapital finns också tillgängligt här.

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

  • Marknadssoffan

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete