Dagens gäst – Johan Carlsson & Lasse Johansson

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden går vi på djupet kring ämnet Value Based Selling. Avsnittet är en intervju med författarna av boken “Managing B2B Sales 2025″

I vår förra podcast lanserade vi vår egen guide “från köpresa till värderesa” som många av våra lyssnare redan har laddat ner.

I detta avsnitt har vi valt att gå vidare på temat värde, men nu gå in djupare på vad det innebär för säljare och säljchefer att sälja och leda i en organisation som fokuserar på att införa Value Based Selling.

Det handlar om ett nytt förhållningssätt. Många säger nog ja om man frågar om dom säljer värde och inte produkter. Min erfarenhet är att många trots att man säger jag till detta är långt ifrån att göra det i verkligheten på ett effektivt och konsekvent sätt.

I podden intervjuar jag (Lars Dahlberg) Johan Carlsson som är grundare av 3S och är en av författarna. I intervjun deltar även Lasse Johansson som har varit med och bidragit till bokens innehåll samt är en mycket erfaren konsult inom Value Based Selling.

Ni kan komma i kontakt med Johan och Lasse här.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars