I detta avsnitt gör vi trendspaningar med The Social Media Professor, Niklas Myhr. Niklas Myhr är i grunden svensk men bor sedan många år i USA och utbildar i digital marknadsföring och Social Media på Chapman University i Kalifornien.

The Social Media Professor pratar om trender

Vi pratar om de senaste trenderna kring LinkedIn, FaceBook och Twitter. Det brusar en del kring de stora digitala jättarna Amazon, Google, FaceBook och Apple. Niklas levererar sin syn på debatten i USA. Slutligen pratar vi om hur en Start-Up bör tänka kring go to market och marknadsföring. Start-Ups bör satsa mer på marknadsföring långt tidigare än vad som görs idag.

Ladda ner guiden “Go to Market för Start-Ups” som beskriver konceptet här.

Boken The Social Customer Journey

The Social Media Professor kommer lansera en bok under 2018. Vill du vara med och bidra och få tag på ett exemplar, “Hot of the press” kan du register dig här.

The Social Media Conversation Prism

Vi pratar också om The Social Media Conversation Prism. Det är en sammanställning av alla Sociala Media plattformar som skapats av Brian Solis. Den har nyligen kommit i en uppgraderad version.

Tipset till dig från The Social Media Professor

Niklas avslutar med att ge tips att använda Sociala Media med sunt förnuft och skapa ökade värden kopplat till det fysiska mötet.

Vill du komma i kontakt The Social Media Professor hittar du honom här.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    Marknadssoffan

    Premiär: En podcast om marknadsföring, produktivitet och livet i stort

    Premiär: En podcast om marknadsföring, produktivitet och livet i stort

  • Bygga varumärke

    Thought Leader Ads på LinkedIn: Ny Era för Personliga Varumärken

    Thought Leader Ads på LinkedIn: Ny Era för Personliga Varumärken

Senaste poddavsnitten

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft

  • Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B