Sälj- & Marknadspodden
Pod #132 – Trendspaning med The Social Media Professor
Podcast: Play in new window | Download
Podcast: Play in new window | Download
I detta avsnitt gör vi trendspaningar med The Social Media Professor, Niklas Myhr. Niklas Myhr är i grunden svensk men bor sedan många år i USA och utbildar i digital marknadsföring och Social Media på Chapman University i Kalifornien.
The Social Media Professor pratar om trender
Vi pratar om de senaste trenderna kring LinkedIn, FaceBook och Twitter. Det brusar en del kring de stora digitala jättarna Amazon, Google, FaceBook och Apple. Niklas levererar sin syn på debatten i USA. Slutligen pratar vi om hur en Start-Up bör tänka kring go to market och marknadsföring. Start-Ups bör satsa mer på marknadsföring långt tidigare än vad som görs idag.
Ladda ner guiden “Go to Market för Start-Ups” som beskriver konceptet här.
Boken The Social Customer Journey
The Social Media Professor kommer lansera en bok under 2018. Vill du vara med och bidra och få tag på ett exemplar, “Hot of the press” kan du register dig här.
The Social Media Conversation Prism
Vi pratar också om The Social Media Conversation Prism. Det är en sammanställning av alla Sociala Media plattformar som skapats av Brian Solis. Den har nyligen kommit i en uppgraderad version.
Tipset till dig från The Social Media Professor
Niklas avslutar med att ge tips att använda Sociala Media med sunt förnuft och skapa ökade värden kopplat till det fysiska mötet.
Vill du komma i kontakt The Social Media Professor hittar du honom här.
Senaste inläggen
Marknadssoffan
Premiär: En podcast om marknadsföring, produktivitet och livet i stort
Premiär: En podcast om marknadsföring, produktivitet och livet i stort
Bygga varumärke
Thought Leader Ads på LinkedIn: Ny Era för Personliga Varumärken
Thought Leader Ads på LinkedIn: Ny Era för Personliga Varumärken
Senaste poddavsnitten
Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning
Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech
Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring
Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik
Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete
Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft
Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B