Sälj- & Marknadspodden

Pod #128 – Rapport från The Sales Conference 2017

Sälj- och marknadspodden rapporterar i detta avsnitt från The Sales […]

 

Sälj- och marknadspodden rapporterar i detta avsnitt från The Sales Conference 2017. Sveriges största event för sälj- och marknadschefer inom B2B. I år firade The Sales Conference 10 år. Vi fick nöjet att göra intervjuer med flera av de som var talare på konferensen under dagen samt vinnarna under galamiddagen. Avsnittet inleds med en intervju med Henrik Larsson-Broman som har varit med och grundat the The Sales Conferences. Henrik jobbar på ProSales Institute.

Intervjuerna med talarna från The Sales Conference

Tommy Roos från Mindset AB

Under vår intervju pratar Tommy Roos om hur företagskulturen kan bli en boost för säljresultatet.

Stefan Thorberg från Inspiration Company

Stefan berättar om hur Gamification kan nyttjas för att motivera säljorganisationer att leverera exeptionella resultat. Ni får en beskrivning av hur flera organisationer har lyckats.

Emma Storbacka från Avaus Marketing Innovations

Emma pratar under vår intervju om hur Artificial Intelligence (AI) kan ge säljorganisationen nya superkrafter. AI är här på allvar och det är högtid för säljorganisationen att börja nytta dessa nya verktyg. Det finns redan idag teknologi för att stötta stora delar av säljarbetet. Vill ni få lite inspiration hittar ni intressanta verktyg här. 

Pristagarna från The Sales Conference

Efter konferensen blev det galamiddagen där det delades det ut tre olika priser. Vi fick möjlighet att göra intervjuer med två av de lyckliga pristagarna. Vinnarna delar med sig av sina recept på framgång.

Årets B2B sales tools leverantör – Emil Westrin från Vaino

Vaino har utvecklat ett system som hjälper dig med prospektering.

Årets B2B commercial directorChristian Hed från Soluno

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars