Sälj- & Marknadspodden
Pod #128 – Rapport från The Sales Conference 2017
Sälj- och marknadspodden rapporterar i detta avsnitt från The Sales […]
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Sälj- och marknadspodden rapporterar i detta avsnitt från The Sales Conference 2017. Sveriges största event för sälj- och marknadschefer inom B2B. I år firade The Sales Conference 10 år. Vi fick nöjet att göra intervjuer med flera av de som var talare på konferensen under dagen samt vinnarna under galamiddagen. Avsnittet inleds med en intervju med Henrik Larsson-Broman som har varit med och grundat the The Sales Conferences. Henrik jobbar på ProSales Institute.
Intervjuerna med talarna från The Sales Conference
Under vår intervju pratar Tommy Roos om hur företagskulturen kan bli en boost för säljresultatet.
Stefan Thorberg från Inspiration Company
Stefan berättar om hur Gamification kan nyttjas för att motivera säljorganisationer att leverera exeptionella resultat. Ni får en beskrivning av hur flera organisationer har lyckats.
Emma Storbacka från Avaus Marketing Innovations
Emma pratar under vår intervju om hur Artificial Intelligence (AI) kan ge säljorganisationen nya superkrafter. AI är här på allvar och det är högtid för säljorganisationen att börja nytta dessa nya verktyg. Det finns redan idag teknologi för att stötta stora delar av säljarbetet. Vill ni få lite inspiration hittar ni intressanta verktyg här.
Pristagarna från The Sales Conference
Efter konferensen blev det galamiddagen där det delades det ut tre olika priser. Vi fick möjlighet att göra intervjuer med två av de lyckliga pristagarna. Vinnarna delar med sig av sina recept på framgång.
Årets B2B sales tools leverantör – Emil Westrin från Vaino
Vaino har utvecklat ett system som hjälper dig med prospektering.
Årets B2B commercial director – Christian Hed från Soluno
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital Marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Digital Marknadsföring, Hubspot
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
Senaste poddavsnitten
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb
Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén
Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars