Ladda ner en kostnadsfri guide: Go to market strategi för start-ups.

Vi presenterar ett alternativt sätt att gå till marknaden på. Som start up är man ofta helt fokuserad på sin produkt. Marknadsföring kommer helt logiskt när man har en produkt att marknadsföra. Vi tycker det är för sent. Man ska börja skapa traction mycket tidigare. Det kommer man ha igen flera gånger om både när man ska säkra sin finansiering och när man ska skaffa sina första betalande kunder.

Vi går igenom metoden steg för steg och ger två exempel på dom som gjort det (kanske utan att dom själva visste det).

Vi pratar om Kenzas bolag ivyrevel.com och om rainmaker.fm.

 

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #12: Personalomsättning: Hur får man som företag sina anställda att stanna kvar?

    #12: Personalomsättning: Hur får man som företag sina anställda att stanna kvar?

  • Marknadssoffan

    #011: Content: Hur ska företag konkurrera med individuella kreatörer?

    #011: Content: Hur ska företag konkurrera med individuella kreatörer?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft