Sälj- & Marknadspodden

Pod #50 – Affärsgenerering med sociala media B2B

Pod 50 handlar om Sociala media B2B. Det är både […]

Pod 50 handlar om Sociala media B2B. Det är både roligt och intressant med sociala media men inte alltid använt på ett sätt som genererar affärer. Det reder vi ut i podden.

Vi går igenom en modell med 8 byggstenar för att bli framgångsrik med affärsgenerering med hjälp av sociala media.

De åtta stegen…

social media strategi

Vi pratar om verktyg. I en bloggpost om verktyg för marknadsförare finns en lista med verktyg.

Checklista för den som skall hålla den sociala maskinen igång.

  • – Bevakar flöden, nyckelord, #tags
  • – Plockar upp ämnen och skickar till Heroes
  • – Coachar och hjälper till med content
  • – Håller i den redaktionella kalendern
  • – Publicerar eget content på siten
  • – Mäter aktivitet i Google Analytics
  • – Ger feedback
  • – Promotar vissa postningar
  • – Håller i budgeten
  • – Marknadsför internt

 

Senaste inläggen

  • Vad är ett CRM system?

    Hubspot

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

  • Hubspot vs Salesforce

    Hubspot

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft

  • Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B

  • Podd #212 – Målstyrning med OKR

  • Podd #211 – TAM SAM SOM