Sälj- & Marknadspodden

Pod #50 – Affärsgenerering med sociala media B2B

Pod 50 handlar om Sociala media B2B. Det är både […]

 

Pod 50 handlar om Sociala media B2B. Det är både roligt och intressant med sociala media men inte alltid använt på ett sätt som genererar affärer. Det reder vi ut i podden.

Vi går igenom en modell med 8 byggstenar för att bli framgångsrik med affärsgenerering med hjälp av sociala media.

De åtta stegen…

social media strategi

Vi pratar om verktyg. I en bloggpost om verktyg för marknadsförare finns en lista med verktyg.

Checklista för den som skall hålla den sociala maskinen igång.

  • – Bevakar flöden, nyckelord, #tags
  • – Plockar upp ämnen och skickar till Heroes
  • – Coachar och hjälper till med content
  • – Håller i den redaktionella kalendern
  • – Publicerar eget content på siten
  • – Mäter aktivitet i Google Analytics
  • – Ger feedback
  • – Promotar vissa postningar
  • – Håller i budgeten
  • – Marknadsför internt

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • digitala kundresan

    Digital marknadsföring

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

  • Digital marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

Senaste poddavsnitten

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb