Sälj- & Marknadspodden

Sälj- och Marknadspodden #2 – Lär känna dina köpare

Hur man lär känna sina köpare

Andra avsnittet av Sälj- & Marknadspodden handlar om köparna och hur man lär känna sina köpare.

Anders Hermansson och Lars Dahlberg prata om köparna och vikten av att lära känna dem väl. Vi pratar om köpresan och fyrfältaren som kan ge stöd i en diskussion kring vilken köpresa köparna tar.

Personas är ett sätt att se på sina köpare och beskriva sina köpare på ett mer detaljerat sätt. Vi pratar om hur man tar reda på mer om sina köpare för att få en grund att stå på. Man kan använda strukturerade intervjuer med sina köpare för att få en bättre bild.

Säljarna är en viktig källa till kunskap. Social selling är en hyfsat ny term. Vi går igenom vad det handlar om på grundläggande nivå.

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten