Sälj- & Marknadspodden

Pod #111 – Att rekrytera marknadschef

I detta avsnitt pratar vi med Jonas Mauritzson från Hammer […]

I detta avsnitt pratar vi med Jonas Mauritzson från Hammer & Hanborg om marknadschefens förändrade roll. Måste man vara en tusenkonstnär som marknadschef? Hur digital måste man vara? Kan man delegera det operativa och själv bara vara strategisk? Frågorna är många och svaren likaså.

Vi kommer in på vad man behöver tänka på när man skall rekrytera marknadschef till sitt företag. Men vi tar även upp hur man bör tänka som marknadsförare för att landa det fina jobbet som marknadschef.

-> Vill du veta vilka krav som man bör ställa på en marknadschef?
Ladda ner vårt White Paper – 8 krav du bör ställa på Marknadschefen

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten