Sälj- & Marknadspodden
Pod #123 – Reinventing organizations
Vi spelar in från hotellet i Kroatien där vi just [...]
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Vi spelar in från hotellet i Kroatien där vi just avslutat Business Reflex företagskonferens med huvudfokus på Reinventing organizations.
Temat för konferensen hart varit “Teal is the new black”. Teal är namnet på en ny innovativ organisationsform som vi nu inför på Business Reflex. Inspiration till det har vi fått från boken Reinventing Organizations.
Vi ger en introduktion till detta stora och viktiga ämne och delar med oss av hur vi tänkt arbeta enligt Teal på vårt företag.
De tre grundpelarna för ett företag som jobbar enligt Teal är:
- Wholeness – Att personalen inte behöver klämma sig in i fördefinierade roller och bli någon annan är den dom är på fritiden
- Evolutionary purpose – Ett grundläggande syfte med företaget som inte är baserat på ekonomiska nyckeltal utan på vilket sätt man bidrar till att göra världen lite bättre
- Self management – En organisation där makten är helt distribuerad och där alla har makten att fatta vilket beslut som helst. Beslut fattas enligt rådfrågningsprocessen. Ingen har veto.
När detta fungerar kan alla i organisationen bidra med sin fulla potential och allt det som normalt bygger upp spänningar och friktion i ett företag är helt borta.
Lästips:

Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
SEO
Vad är Generativ Engine Optimization (GEO)?
Vad är Generativ Engine Optimization (GEO)?
Digital marknadsföring
Så implementerar du programmatisk annonsering för personaliserad displayannonsering inom B2B
Så implementerar du programmatisk annonsering för personaliserad displayannonsering inom B2B
Senaste poddavsnitten
Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN
Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring
Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC
Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B
Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup