Vi spelar in från hotellet i Kroatien där vi just avslutat Business Reflex företagskonferens med huvudfokus på Reinventing organizations.

Temat för konferensen hart varit “Teal is the new black”. Teal är namnet på en ny innovativ organisationsform som vi nu inför på Business Reflex. Inspiration till det har vi fått från boken Reinventing Organizations.

Vi ger en introduktion till detta stora och viktiga ämne och delar med oss av hur vi tänkt arbeta enligt Teal på vårt företag.

De tre grundpelarna för ett företag som jobbar enligt Teal är:

  • Wholeness – Att personalen inte behöver klämma sig in i fördefinierade roller och bli någon annan är den dom är på fritiden
  • Evolutionary purpose – Ett grundläggande syfte med företaget som inte är baserat på ekonomiska nyckeltal utan på vilket sätt man bidrar till att göra världen lite bättre
  • Self management – En organisation där makten är helt distribuerad och där alla har makten att fatta vilket beslut som helst. Beslut fattas enligt rådfrågningsprocessen. Ingen har veto.

När detta fungerar kan alla i organisationen bidra med sin fulla potential och allt det som normalt bygger upp spänningar och friktion i ett företag är helt borta.

Lästips:

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Digital Marknadsföring, Hubspot

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

  • Försäljning, Webinar

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

Senaste poddavsnitten

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring