Sälj- & Marknadspodden

Pod #123 – Reinventing organizations

Vi spelar in från hotellet i Kroatien där vi just […]

Vi spelar in från hotellet i Kroatien där vi just avslutat Business Reflex företagskonferens med huvudfokus på Reinventing organizations.

Temat för konferensen hart varit “Teal is the new black”. Teal är namnet på en ny innovativ organisationsform som vi nu inför på Business Reflex. Inspiration till det har vi fått från boken Reinventing Organizations.

Vi ger en introduktion till detta stora och viktiga ämne och delar med oss av hur vi tänkt arbeta enligt Teal på vårt företag.

De tre grundpelarna för ett företag som jobbar enligt Teal är:

  • Wholeness – Att personalen inte behöver klämma sig in i fördefinierade roller och bli någon annan är den dom är på fritiden
  • Evolutionary purpose – Ett grundläggande syfte med företaget som inte är baserat på ekonomiska nyckeltal utan på vilket sätt man bidrar till att göra världen lite bättre
  • Self management – En organisation där makten är helt distribuerad och där alla har makten att fatta vilket beslut som helst. Beslut fattas enligt rådfrågningsprocessen. Ingen har veto.

När detta fungerar kan alla i organisationen bidra med sin fulla potential och allt det som normalt bygger upp spänningar och friktion i ett företag är helt borta.

Lästips:

Senaste inläggen

  • Vad är ett CRM system?

    Hubspot

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

  • Hubspot vs Salesforce

    Hubspot

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft

  • Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B

  • Podd #212 – Målstyrning med OKR

  • Podd #211 – TAM SAM SOM