I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden så pratar vi om programmatisk annonsering. Denna typ av annonsering är ett intressant komplement eller till och med ersättare för den normala digitala annonseringen som vi gör inom B2B. Det handlar om att kunna styra digital annonsering för att så effektivt som möjligt kunna rikta annonser mot olika målgrupper via digitala media siter.

För att förklara vad programmatiskt annonsering innebär och när det är lämpligt att använda har jag genomfört en intervju med Tobias Eidem som är expert på området. Tobias har startat byrån Dimension46 (www.dimension46.com). Vill ni komma i kontakt med Tobias och få råd om hur programmatisk annonsering kan nyttjas når ni honom enklast på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/tobiaseidem/

Vill ni lära er mer om programmatisk annonsering tipsar Tobias om följande:

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Generativ Sökmotoroptimering (GEO).

    SEO

    Vad är Generativ Engine Optimization (GEO)?

    Vad är Generativ Engine Optimization (GEO)?

  • Digital marknadsföring

    Så implementerar du programmatisk annonsering för personaliserad displayannonsering inom B2B

    Så implementerar du programmatisk annonsering för personaliserad displayannonsering inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN

  • Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup