Sälj- & Marknadspodden
Podd #179 – Programmatisk annonsering inom B2B
Podcast: Play in new window | Download
I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden så pratar vi om programmatisk annonsering. Denna typ av annonsering är ett intressant komplement eller till och med ersättare för den normala digitala annonseringen som vi gör inom B2B. Det handlar om att kunna styra digital annonsering för att så effektivt som möjligt kunna rikta annonser mot olika målgrupper via digitala media siter.
För att förklara vad programmatiskt annonsering innebär och när det är lämpligt att använda har jag genomfört en intervju med Tobias Eidem som är expert på området. Tobias har startat byrån Dimension46 (www.dimension46.com). Vill ni komma i kontakt med Tobias och få råd om hur programmatisk annonsering kan nyttjas når ni honom enklast på LinkedIn https://www.linkedin.com/in/tobiaseidem/
Vill ni lära er mer om programmatisk annonsering tipsar Tobias om följande:
Senaste inläggen
Senaste poddavsnitten
Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring
Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik
Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete
Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft
Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B
Podd #212 – Målstyrning med OKR
Podd #211 – TAM SAM SOM