Sälj- & Marknadspodden

Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

Vi utforskar AI-världen med Sofia Hassan, Head of AI på Ericsson. Vilka etiska utmaningar medför teknologin och hur påverkas egentligen produktiviteten?

En framtidsspaning om AI med Sofia Hassan

I avsnitt 217 av Sälj- & Marknadspodden gästas vi av Sofia Hassan, Head of AI på Ericsson, som delar insikter om hur AI kan öka produktiviteten och viktiga etiska frågor kring teknologin.

Hon betonar behovet av en tydlig AI-strategi med realistiska mål och att bygga kompetenta team för att driva förändring och digitalisera processer. Datasäkerhet, integritet online och ansiktsigenkänningsteknik är centrala ämnen som behandlas, med fokus på hur AI kan förbättra kundinteraktion och support genom chatbots och virtuella assistenter.

Vi avslutar med att understryka den ovärderliga vikten av mänsklig kontakt inom vissa yrken och påminner om behovet av anpassning för att arbeta effektivt med AI.

Trevlig lyssning!

Senaste inläggen

  • Vad är ett CRM system?

    Hubspot

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

  • Hubspot vs Salesforce

    Hubspot

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft

  • Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B

  • Podd #212 – Målstyrning med OKR

  • Podd #211 – TAM SAM SOM