Sälj- & Marknadspodden
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete
Enligt undersökningar har många företag stora utmaningar med att implementera sina strategier i verksamheten. I det här avsnittet får du ta del av dessa undersökningar och konkreta tips på modeller och system som kan minska utmaningarna.
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Modeller för effektivare strategiarbete
I detta avsnitt av Sälj- & Marknadspodden genomför Lars Dahlberg en intervju med Katarina Bennich från Howwe. Tillsammans går de igenom resultaten av en undersökning med 150 svenska VD:ar från medelstora- och stora företag, som syftar till att undersöka varför så många misslyckas med att få ut mervärde av sitt strategiarbete.
Katarina identifierar vanliga problem inom strategiimplementering och ger användbara tips och modeller för att undvika dessa fallgropar. Dessutom erbjuds lyssnarna möjligheten att genomföra en kostnadsfri assessment som består av 32 frågor.
Vill du lära dig mer? Besök howwe.io för att läsa mer om deras metodik, ladda ner en kostnadsfri ljudbok eller boka en egen assessment. Du kan även connecta med Katarina Bennich på LinkedIn.
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital Marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Digital Marknadsföring, Hubspot
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
Senaste poddavsnitten
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb
Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén
Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars