Sälj- & Marknadspodden

Podd #211 – TAM SAM SOM

Att nå sin adresserbara marknad kan vara en utmaning, inte minst i tuffa tider! I podd 211 går vi igenom några av de vanligaste misstagen. Varför blir det såhär, och hur skapar du demand?

 

Sälj och Marknadspodden

Hur skapar och utvecklar du din adresserbara marknad i tuffa tider?

Du har en fantastisk lösning, marknaden är mogen – men din lösning säljer inte. Kanske kliar du dig i håret och eldar på med ännu mer pengar.

Att nå sin adresserbara marknad kan vara en utmaning. I podd 211 försöker vi förstå varför! Många verkar överskatta marknadens mognad, andra investerar för lite i sälj- och marknadsföring.

Vi pratar om begrepp som…

TAM – Total addressable market
SAM – Serviceable available market
SOM – Serviceable obtainable market

Har du svårt att få fart? Då är denna podd för dig!

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars