Sälj- & Marknadspodden

Podd #207 – Vad gör vi åt kompetensbristen inom B2B?

Det råder brist på kompetens inom B2B-marknadsföring - något som Emelie Linheden vill råda bot på! Lyssna på avsnitt 207 av Sälj- & Marknadspodden.

 

Det råder brist på kompetens inom B2B-marknadsföring!

Hur har det blivit så? Det verkar börja redan i skolan där eleverna inte är särskilt bekanta med begreppet B2B, till skillnad från B2C (då vi alla någonstans är konsumenter).

Detta vill Emelie Linheden råda bot på! Genom ett initiativ som går ut på att företag inom B2B, främst SaaS-bolag, ska ta emot praktikanter från universitetet, är förhoppningen att kunna öka kunskapen om branschen.

I podden pratar vi mer om varför vi har kompetensbrist, vilken kompetens vi egentiligen är ute efter och vad man kan göra åt saken.

Go B2B!

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars