Sälj- & Marknadspodden
Podd #207 – Vad gör vi åt kompetensbristen inom B2B?
Det råder brist på kompetens inom B2B-marknadsföring - något som Emelie Linheden vill råda bot på! Lyssna på avsnitt 207 av Sälj- & Marknadspodden.
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Det råder brist på kompetens inom B2B-marknadsföring!
Hur har det blivit så? Det verkar börja redan i skolan där eleverna inte är särskilt bekanta med begreppet B2B, till skillnad från B2C (då vi alla någonstans är konsumenter).
Detta vill Emelie Linheden råda bot på! Genom ett initiativ som går ut på att företag inom B2B, främst SaaS-bolag, ska ta emot praktikanter från universitetet, är förhoppningen att kunna öka kunskapen om branschen.
I podden pratar vi mer om varför vi har kompetensbrist, vilken kompetens vi egentiligen är ute efter och vad man kan göra åt saken.
Go B2B!
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital Marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Digital Marknadsföring, Hubspot
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
Senaste poddavsnitten
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb
Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén
Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars