Sälj- & Marknadspodden
Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp
Vad är marknads roll vid komplex försäljning? Jag har ju en bra säljare, tänker du kanske. Räcker inte det? Vi frågar Pontus Staunstrup i avsnitt 206 av Sälj- & Marknadspodden.
Podcast: Play in new window | Download

Dagens gäst – Pontus Staunstrup
Vad är marknads roll vid komplex försäljning? Jag har ju en bra säljare, tänker du kanske. Räcker inte det? Vi frågar Pontus Staunstrup i avsnitt 206 av Sälj- & Marknadspodden.
Pontus är ledande expert inom bl.a. content marketing, inbound och ABM och med lång erfarenhet av B2B. Han menar att det gäller att prioritera rätt insatser, då kan marknadsföringen exempelvis bidra till att:
- Öka effektiviteten – genom att nå brett och automatisera kommunikation kring repetitiva svar kan tid frigöras från sälj.
- Nå “grindvakterna” – personer som sällan deltar i säljarnas kontaktytor (ex. mässor och event), men har stor påverkan inom organisationer, kan enklare nås via marknadsinsatser.
- Värma upp köparen – idag gör den köpande organisationen ofta mycket research själva, där marknad har möjlighet att påverka innan sälj tar vid.
Vill du ha fler värdefulla insikter? Lyssna på hela avsnittet, eller besök staunstrup.se!

Senaste inläggen
Senaste poddavsnitten
Podd #208 – The future state of trust
Podd #207 – Vad gör vi åt kompetensbristen inom B2B?
Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp
Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022
Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden
Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook
Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning
Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt