Sälj- & Marknadspodden

Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

Vad är marknads roll vid komplex försäljning? Jag har ju en bra säljare, tänker du kanske. Räcker inte det? Vi frågar Pontus Staunstrup i avsnitt 206 av Sälj- & Marknadspodden.

 

Pontus Stanstrup

Dagens gäst – Pontus Staunstrup

Vad är marknads roll vid komplex försäljning? Jag har ju en bra säljare, tänker du kanske. Räcker inte det? Vi frågar Pontus Staunstrup i avsnitt 206 av Sälj- & Marknadspodden.

Pontus är ledande expert inom bl.a. content marketing, inbound och ABM och med lång erfarenhet av B2B. Han menar att det gäller att prioritera rätt insatser, då kan marknadsföringen exempelvis bidra till att:

  • Öka effektiviteten – genom att nå brett och automatisera kommunikation kring repetitiva svar kan tid frigöras från sälj.
  • Nå “grindvakterna” – personer som sällan deltar i säljarnas kontaktytor (ex. mässor och event), men har stor påverkan inom organisationer, kan enklare nås via marknadsinsatser.
  • Värma upp köparen – idag gör den köpande organisationen ofta mycket research själva, där marknad har möjlighet att påverka innan sälj tar vid.

Vill du ha fler värdefulla insikter? Lyssna på hela avsnittet, eller besök staunstrup.se

Pontus Staunstrup

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #12: Personalomsättning: Hur får man som företag sina anställda att stanna kvar?

    #12: Personalomsättning: Hur får man som företag sina anställda att stanna kvar?

  • Marknadssoffan

    #011: Content: Hur ska företag konkurrera med individuella kreatörer?

    #011: Content: Hur ska företag konkurrera med individuella kreatörer?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft