Dagens gäst – Wilma Eriksson

Vi pratar med säljexperten Wilma Eriksson från vloxq.com.

Dagens köpare tycker det är komplext att köpa. Det gör att många affärer helt enkelt inte blir av. När säljaren inte på riktigt förstår att det finns en köpprocess hos kunden och att den är en utmaning för kunden att genomföra, då får man färre affärer.

Eftersom köpresan sker i många kanaler parallellt är det kritiskt att de som arbetar med marknad och sälj har samma förståelse för kundens köpresa. Det gäller alltså även för marknad att i detalj förstå hur kunderna köper för att hjälpa kunden.

Du får många bra insikter kring hur du ska tänka och agera för att göra rätt affärer.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén