Sälj- & Marknadspodden

Podd #191 – LinkedIn best practice 2021 med Linda Björck

Dagens gäst – Linda Björck

LinkedIn har blivit ett allt viktigare verktyg för både säljare och marknadsförare. Plattformen har utvecklats från CV-kyrkogård, förlåt, CV-databas till en aktiv social medieplattform.

Linda Björck är en sann auktoritet på LinkedIn och följs av över 20 000 personer på plattformen.

Vi pratar om vikten av innehåll, hur man ska tänka kring sitt personliga syfte med LinkedIn. Vi går även igenom de olika format man kan använda på LinkedIn. Linda delar med sig av en massa best practice.

Linda har en även en blogg på smartbizz.se med många riktigt bra artiklar. Här är ett urval:

https://smartbizz.se/linkedin-premium-allt-du-behover-veta-inkl-pris/ 

https://smartbizz.se/kommentera-mera-pa-linkedin/

https://smartbizz.se/linkedin-begransat-konto-och-hamnat-i-fangelse/

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten