Dagens gäst – Linda Björck

LinkedIn har blivit ett allt viktigare verktyg för både säljare och marknadsförare. Plattformen har utvecklats från CV-kyrkogård, förlåt, CV-databas till en aktiv social medieplattform.

Linda Björck är en sann auktoritet på LinkedIn och följs av över 20 000 personer på plattformen.

Vi pratar om vikten av innehåll, hur man ska tänka kring sitt personliga syfte med LinkedIn. Vi går även igenom de olika format man kan använda på LinkedIn. Linda delar med sig av en massa best practice.

Linda har en även en blogg på smartbizz.se med många riktigt bra artiklar. Här är ett urval:

https://smartbizz.se/linkedin-premium-allt-du-behover-veta-inkl-pris/ 

https://smartbizz.se/kommentera-mera-pa-linkedin/

https://smartbizz.se/linkedin-begransat-konto-och-hamnat-i-fangelse/

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars