Vi pratar om sökmotoroptimering även kallat SEO som, om du är bra på det, gör så att du får mer trafik till din site. Inte så dumt.

Begreppen är många och svåra att hålla isär. Men jag tror vi lyckas. Till min hjälp har jag Robert Nyberg med hiskligt lång erfarenhet inom detta område.

Vi går igenom en massa frågor så att du får bättre förståelse för detta viktiga område.

  • Varför ska man bry sig om SEO?
  • Skillnaden mellan SEO och annonser på Google
  • Vad får du för frågor från dina kunder?
  • Hur lär du dig saker?
  • Vad kan man förvänta sig för resultat?
  • Vad behöver man göra för att det ska fungera?
  • Vad kan man göra själv nu när man hört detta?

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

  • Marknadssoffan

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete