Sälj- & Marknadspodden

Pod #93 – Det starka svenska varumärket

Det här avsnittet av sälj-och marknadspodden handlar om hur vi […]

World Cultural Map

Det här avsnittet av sälj-och marknadspodden handlar om hur vi på bästa sätt nyttjar det starka svenska varumärket. Vi har bjudit in en expert på ämnet som heter Mats Rönne. Mats berättar om varför det är viktig att fokusera på det svenska varumärket och hur vi ska gå tillväga. Många gånger visar det sig att vi har större möjligheter och fördelar att jobba mer aktivt med vårt svenska varumärke än vad många tror.
Vi är unika och har ett relativ stark varumärke jämfört med många andra länder i vår storlek. Det är lättare att driva internationell marknadsföring via digital tekniker. Det innebär att vi som digitala marknadsförare kan se värdet av det svenska varumärket på ett nytt sätt och än större möjlighet.
Under avsnittet pratar Mats och ett antal viktiga websajeter som du kan nyttja i ditt varumärkesarbetet. Dessa hittar du här:

Svenska Insititutet

Vill ni komma i kontakt med Mats Rönne så hittar ni honom här. Skicka gärna ett mail till mats@pyramid.se om ni vill diskutera ämnet närmare.

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten