Sälj- & Marknadspodden

Pod #76 – Att leda i snabb förändring

Många marknads- och säljchefer står inför en snabb förändring av […]

 

Leda i förändring

Många marknads- och säljchefer står inför en snabb förändring av både sig själva och sina organisationer. Förändringstakten har nog aldrig varit högre än nu när vi måste anpassa oss mot ett helt nytt digitalt beteende på köparsidan.

För att stötta er som ledare i denna utmaning har sälj- och marknadspodden valt att fokusera detta avsnitt på ämnet, “att leda i snabb förändring”. Vi har intervjuat Holger Björklund som har lång erfarenhet av att jobba med både chefer och organisationer i snabb förändring. I avsnittet kan ni ta del av Holgers rekommendationer.

Holger har sin egen podd, Rekondo som handlar om ledarskap. Ni hittar den här. I vårt avsnitt rekommenderar Holger Kotter som en inspiration till chefer som lever i ett snabbt förändringstempo. Studera deras webb här. Ni kan hitta egen inspiration i några av avsnitten i Rekondo podden. Lyssna gärna på avsnitt 1 om ledarskap och tillit eller avsnitt 3 som handlar om inre och yttre tillväxt.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén