Sälj- & Marknadspodden

Pod #48 – Verktyg för marknadsförarens vardag

Den moderna marknadsförarens vardag kräver allt mer stödverktyg för att […]

 

Marknadsförarens verktygDen moderna marknadsförarens vardag kräver allt mer stödverktyg för att kunna hanteras effektivt. När man jobbar med digital marknadsföring görs ofta planering med kort horisont. Vad som ska göras, vem som gör vad och när det ska göras planeras hela tiden om för att optimera effekten av marknadsföringen.

Om organisationen ska kunna jobba effektivt krävs ofta stödverktyg. Dessa brukar ofta kallas för Marketing Resource Management (MRM) verktyg.

Sälj- och marknadspodden har bjudit in en expert på området som heter Oscar Nelsson. Oscar delar med sig av sin erfarenhet som marknadsförare och hur planering och utförande kan hanteras med marketing resource management verktyg. Oscar hittar ni på LinkedIn genom att söka på Oscar Nelsson eller på www.musqot.com.

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #12: Personalomsättning: Hur får man som företag sina anställda att stanna kvar?

    #12: Personalomsättning: Hur får man som företag sina anställda att stanna kvar?

  • Marknadssoffan

    #011: Content: Hur ska företag konkurrera med individuella kreatörer?

    #011: Content: Hur ska företag konkurrera med individuella kreatörer?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft