Sälj- & Marknadspodden
Pod #48 – Verktyg för marknadsförarens vardag
Den moderna marknadsförarens vardag kräver allt mer stödverktyg för att […]
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Den moderna marknadsförarens vardag kräver allt mer stödverktyg för att kunna hanteras effektivt. När man jobbar med digital marknadsföring görs ofta planering med kort horisont. Vad som ska göras, vem som gör vad och när det ska göras planeras hela tiden om för att optimera effekten av marknadsföringen.
Om organisationen ska kunna jobba effektivt krävs ofta stödverktyg. Dessa brukar ofta kallas för Marketing Resource Management (MRM) verktyg.
Sälj- och marknadspodden har bjudit in en expert på området som heter Oscar Nelsson. Oscar delar med sig av sin erfarenhet som marknadsförare och hur planering och utförande kan hanteras med marketing resource management verktyg. Oscar hittar ni på LinkedIn genom att söka på Oscar Nelsson eller på www.musqot.com.
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital Marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Digital Marknadsföring, Hubspot
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
Senaste poddavsnitten
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb
Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén
Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars