Sälj- & Marknadspodden
Pod #3 – Marknadsförarens nya roll
I avsnitt 3 pratar vi om hur marknadsförarens roll förändras […]
Podcast: Play in new window | Download
Podcast: Play in new window | Download
I avsnitt 3 pratar vi om hur marknadsförarens roll förändras i takt med att köparen ändrar beteende.
- Marknadsförarna behöver agera på ett nytt och vd behöver ställa nya krav på marknadsfunktionen.
- Det är viktigt att marknad och sälj arbetar tillsammans kring “affärsgenerering”.
- Marknad skall äga processen som säkerställer att företaget är i synk med köparna.
- Den nya marknadsföraren har en ny profil. Från kreativ kraft till processägare.
Senaste inläggen
Senaste poddavsnitten
Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring
Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik
Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg
Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete
Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft
Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B
Podd #212 – Målstyrning med OKR
Podd #211 – TAM SAM SOM