Sälj- & Marknadspodden

Pod #3 – Marknadsförarens nya roll

I avsnitt 3 pratar vi om hur marknadsförarens roll förändras […]

I avsnitt 3 pratar vi om hur marknadsförarens roll förändras i takt med att köparen ändrar beteende.

  • Marknadsförarna behöver agera på ett nytt och vd behöver ställa nya krav på marknadsfunktionen.
  • Det är viktigt att marknad och sälj arbetar tillsammans kring “affärsgenerering”.
  • Marknad skall äga processen som säkerställer att företaget är i synk med köparna.
  • Den nya marknadsföraren har en ny profil. Från kreativ kraft till processägare.

 

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten