Sälj- & Marknadspodden

Pod #3 – Marknadsförarens nya roll

I avsnitt 3 pratar vi om hur marknadsförarens roll förändras […]

 

I avsnitt 3 pratar vi om hur marknadsförarens roll förändras i takt med att köparen ändrar beteende.

  • Marknadsförarna behöver agera på ett nytt och vd behöver ställa nya krav på marknadsfunktionen.
  • Det är viktigt att marknad och sälj arbetar tillsammans kring “affärsgenerering”.
  • Marknad skall äga processen som säkerställer att företaget är i synk med köparna.
  • Den nya marknadsföraren har en ny profil. Från kreativ kraft till processägare.

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Marknadssoffan

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

    #016: Spontansnack: Ett avsnitt om kost och hälsa

  • Marknadssoffan

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

    #015: Mätning: Varför är det så lätt att hamna i fällan av att fokusera på top-funnel KPI:er?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete