Sälj- & Marknadspodden

Pod #26 – Sökordsoptimering (SEO) hur fungerar det idag?

Sökordsoptimering (SEO) har snabbt förändrats i och med att Google [...]

 

Sökordsoptimering

Sökordsoptimering

Sökordsoptimering (SEO) har snabbt förändrats i och med att Google har ändrat på sina algoritmer samtidigt som Content Marketing blir allt mer populärt. Hur påverkar det hur du som B2B marknadsförare ska jobba med SEO? B2B köparen blir allt mer digital och avancerad i sitt sätt att söka information på nätet. Att bli hittat för relevanta saker blir allt viktigare. I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden intervjuar vi SEO experten David Nilsson som ger oss råd och tips.

David erbjuder i slutet på podden den första som kontaktar honom via hans web seod.se/smpodd en gratis SEO-analys av din website. Passa på genom att vara först till kvarn. David har också sammanfattat lite av det som vi går igenom under podden i en bloggpost.

GOD JUL önskar Sälj- och Marknadspodden

Jultomte

Jultomte

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • digitala kundresan

    Digital marknadsföring

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

  • Digital marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

Senaste poddavsnitten

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt