Dagens gäst – Niklas Eriksson

Sälj- och marknadspodden har fått äran att samtala med en modern marknadschef som tagit steget och börjat med att hantera den allt mer digitala B2B köparen effektivare. Niklas Eriksson har varit marknadschef i många år inom IT-branschen och delar med sig av sina erfarenheter från att införa Content Marketing och Marketing Automation i en komplex B2B värld. Vi samtalar också om den moderna marknadschefens möjligheter och utmaningar.

Vill du få tag på Niklas hittar du honom enklast på LinkedIn. Sök på Niklas Eriksson Marketing Automation eller Niklas Eriksson Content Marketing.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén