Sälj- & Marknadspodden

Pod #16 – Account Based vs Content Marketing

Sälj- och Marknadspodden har fått fint besök av Christopher Engman. […]

Sälj- och Marknadspodden har fått fint besök av Christopher Engman. Vi pratar om hur Account Based Marketing hänger ihop med Content Marketing och hur den moderna säljaren måste jobba för att bli framgångsrik. Den allt mer digitala köparen kräver att vi kan driva en digital process hela vägen från att trigga intresse till order. Det innebär att Account Based Marketing spelar en viktig roll för de flesta B2B bolag. Christopher har erfarenhet av att jobba med Account Based Marketing hos 100 av de 500 största bolagen. Han har även startat bolaget Vendemore.

Vi skickar med ett boktips “The Challenger Sale” http://www.executiveboard.com/exbd/sales-service/challenger-sale/index.page

Senaste inläggen

  • Vad är ett CRM system?

    Hubspot

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

  • Hubspot vs Salesforce

    Hubspot

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft

  • Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B

  • Podd #212 – Målstyrning med OKR

  • Podd #211 – TAM SAM SOM