Sälj- & Marknadspodden

Pod #16 – Account Based vs Content Marketing

Sälj- och Marknadspodden har fått fint besök av Christopher Engman. […]

 

Sälj- och Marknadspodden har fått fint besök av Christopher Engman. Vi pratar om hur Account Based Marketing hänger ihop med Content Marketing och hur den moderna säljaren måste jobba för att bli framgångsrik. Den allt mer digitala köparen kräver att vi kan driva en digital process hela vägen från att trigga intresse till order. Det innebär att Account Based Marketing spelar en viktig roll för de flesta B2B bolag. Christopher har erfarenhet av att jobba med Account Based Marketing hos 100 av de 500 största bolagen. Han har även startat bolaget Vendemore.

Vi skickar med ett boktips “The Challenger Sale” http://www.executiveboard.com/exbd/sales-service/challenger-sale/index.page

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars