Sälj- & Marknadspodden

Pod #11 – Ny kompetens och ny organisation

Hur skall man organisera sig på marknadsavdelningen och säljfunktionen? Vad […]

Hur skall man organisera sig på marknadsavdelningen och säljfunktionen? Vad finns det för krav på ny kompetens bland experter, säljare och marknadsförare?

Affärslandskapet inom B2B har förändrats men de flesta företag är organiserade som de alltid varit. Resursfördelningen mellan olika avdelningar ser ut ungefär som den alltid gjort. Nyanställningar av säljare och marknadsförare göra på ungefär samma kriterier som de alltid gjort.

Är det så smart?

 

Gillar du Sälj- och marknadspodden? Prenumerera på iTunes om du vill.

 

Senaste inläggen

  • Varumärkeskännedom

    Bygga varumärke

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

    Varumärkeskännedom inom B2B – allt du behöver veta

  • KPI marknadsföring

    Försäljning

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

    10 KPI:er att hålla koll på för ökad tillväxt inom B2B

Senaste poddavsnitten

  • Podd #206 – Marknadsföring inom komplexa köp

  • Podd #205 – Så får du sälj och marknad att leverera tillväxt 2022

  • Podd #204 – Så påverkas du av cookiedöden

  • Podd #203 – Så konkurrerar du med giganter som Google och Facebook

  • Podd #202 – Sälj mer genom att kombinera inbound och outbound försäljning

  • Podd #201 – CAC payback och hemligheten bakom mer tillväxt

  • Podd #200 – Varumärkesskydd och domäner

  • Podd #199 – Generera digitala affärer som B2B SaaS-bolaget Pitchflow

Alla poddavsnitten