Sälj- & Marknadspodden

Pod #11 – Ny kompetens och ny organisation

Hur skall man organisera sig på marknadsavdelningen och säljfunktionen? Vad […]

 

Hur skall man organisera sig på marknadsavdelningen och säljfunktionen? Vad finns det för krav på ny kompetens bland experter, säljare och marknadsförare?

Affärslandskapet inom B2B har förändrats men de flesta företag är organiserade som de alltid varit. Resursfördelningen mellan olika avdelningar ser ut ungefär som den alltid gjort. Nyanställningar av säljare och marknadsförare göra på ungefär samma kriterier som de alltid gjort.

Är det så smart?

 

Gillar du Sälj- och marknadspodden? Prenumerera på iTunes om du vill.

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital Marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

  • Digital Marknadsföring, Hubspot

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

    HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars