Sälj- & Marknadspodden

Pod #130 – Nyårsraketerna och trenderna för 2018

Nu är 2017 förbi och 2018 har sett dagens ljus. [...]

 

Nu är 2017 förbi och 2018 har sett dagens ljus. Vi summerar det gångna året och spanar framåt. Vad blir trenderna för 2018 inom marknadsföring och försäljning B2B? Vi ger dig tips på hur du bör fokusera för att utveckla din digitala marknads- och säljfunktion. Vi hänvisar till en hel del matnyttiga länkar. Du hittar dom nedan. Hänga med, lyssna, reflektera och ladda om.

Är du intresserad av att påverka innehållet i Sälj- och Marknadspodden 2018 så har du chansen nu! Skicka in förslag till kontakt@businessreflex.se. Vi letar efter företag som gjort intressanta framsteg, nya böcker eller spännande experter inom marknad och sälj som vill dela med sig till våra lyssnare.

RPA och AI kommer påverka länders framgång i betydande omfattning. Sverige är en av dessa länder. Läs den spännande rapporten från McKinsey här.

https://www.mckinsey.com/global-themes/europe/shaping-the-future-of-work-in-europes-nine-digital-front-runner-countries

En intressant summering av Gartner.

https://www.gartner.com/smarterwithgartner/2017-2018-cmo-spend-survey-highlights-demand-for-results/

Här hittar du en sammanfattning i från Forbes.

https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2017/12/18/how-digital-marketing-will-change-in-2018-15-top-trends/#6479e39b2d9a

Det pratas mycket om Martech. Här hittar du infografen som beskriver marknaden.

http://cdn.chiefmartec.com/wp-content/uploads/2017/05/marketing_technology_landscape_2017_slide.jpg

Det pratas allt mer om begreppet Salestech. Här hittar du listan över många av dessa nya verktyg.

https://smartsellingtools.com/all-sales-solutions/salestech-landscape-2017/

Det kommer bli content managers år. Läser mer i denna blogpost från Business Reflex

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • Digital marknadsföring

    Så implementerar du programmatisk annonsering för personaliserad displayannonsering inom B2B

    Så implementerar du programmatisk annonsering för personaliserad displayannonsering inom B2B

  • Digital marknadsföring

    AI-driven B2B-marknadsföring 2025: Hyper-personalisering och prediktiv analys

    AI-driven B2B-marknadsföring 2025: Hyper-personalisering och prediktiv analys

Senaste poddavsnitten

  • Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN

  • Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup