Sälj- & Marknadspodden

Pod #105 – Nyårskarameller 2016 från sälj- och marknadspodden

  I detta avsnitt pratar vi om trender som kommer […]

 

 

I detta avsnitt pratar vi om trender som kommer få stor betydelse för B2B marknadsföring och försäljning under 2017.

Inledningsvis går vi igenom undersökningen Svenskarna och Internet 2016. Hur ser den digitala vardagen ut i Sverige? Vilka trender är viktiga och hur kommer det påverka oss?

Vi presenterar också ett antal böcker som vi läst under 2016 och hur det kommer påverka oss 2017 och framåt.

På slutet diskuterar också ett antal viktiga trender så som:

  • Artificial Intelligence och kognitiv analys
  • Dom förändrade kraven på den framtida marknadschefen

Business Reflex kommer under 2017 att återuppta våra populära sälj- och marknadsfrukostar på temat digital marknadsföring och försäljning. Håll utkik och boka er här inom de närmaste veckorna.

Häng med nu kör vi igång nyårskaramellerna 2016.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • digitala kundresan

    Digital marknadsföring

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

    Event: Den nya digitala kundresan (Stockholm, 30 januari)

  • Digital marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

Senaste poddavsnitten

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb