Sälj- & Marknadspodden

Pod #124 – Ny undersökning om Content Marketing

I det här avsnittet går Anders och Lars igenom den [...]

 

marknadsundersökning

I det här avsnittet går Anders och Lars igenom den helt nya undersökningen om Content Marketing B2B från Content Marketing Institute. Undersökningen har gjorts årligen sen 2010 på liknande sätt. Det är också intressant att ställa deras undersökning, som har fokus på Nordamerika lite i perspektiv med den Nordiska undersökning som nyligen gjorts av Spoon. Sverige ligger helt klart efter Nordamerika.

Under avsnittet pratar vi också om att McKinsey har gjort en undersökning som visar att bolag som jobbar effektivt med digital affärsgenerering är bättre på att driva tillväxt.

Vi är också inne på att den moderna marknadschefen i princip kommer få ett omöjligt jobb. I alla fall på lite större bolag. Vill ni vet mer om det resonemanget kan ni även lyssna på denna podcast som heter Six Pixel of Separation.

 

Anders Hermansson

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • VD rapport om tillväxt growth alliance

    Försäljning, Growth Alliance

    Tillväxtens nya verklighet – insikterna varje B2B-VD behöver just nu

    Tillväxtens nya verklighet – insikterna varje B2B-VD behöver just nu

  • Hubspot för SaaS

    Hubspot

    Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?

    Vad kostar det för ett B2B SaaS-bolag att göra fel i HubSpot – och hur undviker du misstagen?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #240: VD-undersökning om utmaningar kring tillväxt, en första sneak peek

  • Podd #239 – Live Stream på LinkedIn: så bygger du förtroende och räckvidd

  • Podd #238 – Så skapar du ett oemotståndligt erbjudande som driver tillväxt

  • Podd # 237 – Därför läcker din tratt

  • Podd #236 – Därför är din tratt för tunn

  • Podd #235 – En uppdatering om nuläge och framtid för LinkedIn

  • Podd #234 – Take back control

  • Podd #233 – Utmaningarna med AI i marknadsföring och AI-plattformen BRAIN