Sälj- & Marknadspodden
Pod #124 – Ny undersökning om Content Marketing
I det här avsnittet går Anders och Lars igenom den […]
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
I det här avsnittet går Anders och Lars igenom den helt nya undersökningen om Content Marketing B2B från Content Marketing Institute. Undersökningen har gjorts årligen sen 2010 på liknande sätt. Det är också intressant att ställa deras undersökning, som har fokus på Nordamerika lite i perspektiv med den Nordiska undersökning som nyligen gjorts av Spoon. Sverige ligger helt klart efter Nordamerika.
Under avsnittet pratar vi också om att McKinsey har gjort en undersökning som visar att bolag som jobbar effektivt med digital affärsgenerering är bättre på att driva tillväxt.
Vi är också inne på att den moderna marknadschefen i princip kommer få ett omöjligt jobb. I alla fall på lite större bolag. Vill ni vet mer om det resonemanget kan ni även lyssna på denna podcast som heter Six Pixel of Separation.
Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital Marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Digital Marknadsföring, Hubspot
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
HubSpot-rapportering: Vilka attributionsmodeller ska du använda och när?
Senaste poddavsnitten
Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling
Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt
Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb
Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén