Sälj- & Marknadspodden

Pod #141 – Martech och Salestech marknadsanalys

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden presenterar vi resultatet […]

 

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden presenterar vi resultatet av en omfattande marknadsanalys av Martech och Salestech marknaden. Att investera i rätt verktyg för marknads- och säljfunktionen blir allt viktigare. Det gäller att skapa sig en strategi för vilka produkter och leverantörer man ska satsa på. Strategiskt är det viktigt att investera i lösningar som har förmåga att täcka in hela kundlivscykeln.

Bilden till avsnittet visar hur SaleForce olika produkter på ett effektivt sätt är anpassade för att stötta alla de olika faserna i kundlivscykeln.

De stora aktörerna tar täten inom Martech och Salestech

Det har på bara några år uppstått ett stort antal produkter och leverantörer inom detta område. Nu börjar även de stora aktörerna lansera riktigt intressanta lösningar och börjar allt mer ta täten på marknaden.

Business Reflex har tillsammans med Alexander Vinberg under våren 2018 genomfört en omfattande marknadsanalys. Analysen har framför allt fokuserat på de större mer heltäckande leverantörerna inom området så som:

  • IBM
  • SalesForce
  • Oracle
  • Hubspot
  • Adobe

Av dessa leverantörer har vi sedan valt att gå vidare och göra en djupare analys av IBM och SalesForce.

I detta avsnitt presenterar vi ju bara en liten del av det vi gjort analys av inom Martech och Salestech området.

Martech kartan hittar ni här om ni vill se en mer komplett bild av de olika lösningar som finns inom området. Motsvarande Salestech karta hittar ni här.

Du kan få hjälp med att utforma ditt bolags strategi

Om ni vill ha personlig stöd i hur ni ska utveckla er strategi inom Martech och Salestech går det bra att skicka ett mail till kontakt@businessreflex.se. Vill ni komma i kontakt med Alexander Vinberg så hittar ni honom enklast på LinkedIn som https://www.linkedin.com/in/alexander-vinberg/

 

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Digital Marknadsföring, Hubspot

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

    Från implementering till ROI: En guide för marknadschefer om MA och CRM-system

  • Försäljning, Webinar

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

    Öka din marknadseffektivitet med AI – Livestream med Business Reflex

Senaste poddavsnitten

  • Podd #225 – New model selling

  • Podd #224 – Marknadsföringen ger ingen effekt

  • Podd #223 – Marknadschefens omöjliga jobb

  • Podd #222 – Hållbarhet som konkurrensfördel – Ett samtal med Erik Hedén

  • Podd #221 – Framtidens CRM – Optimering och AI med Anders och Lars

  • Podd #220 – Skapa alignment mellan marknad och produktledning

  • Podd #219 – Att växa snabbt och smart: Lärdomar från Brightbids framgångsresa inom AI och adtech

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring