Sälj- & Marknadspodden

Pod #141 – Martech och Salestech marknadsanalys

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden presenterar vi resultatet […]

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden presenterar vi resultatet av en omfattande marknadsanalys av Martech och Salestech marknaden. Att investera i rätt verktyg för marknads- och säljfunktionen blir allt viktigare. Det gäller att skapa sig en strategi för vilka produkter och leverantörer man ska satsa på. Strategiskt är det viktigt att investera i lösningar som har förmåga att täcka in hela kundlivscykeln.

Bilden till avsnittet visar hur SaleForce olika produkter på ett effektivt sätt är anpassade för att stötta alla de olika faserna i kundlivscykeln.

De stora aktörerna tar täten inom Martech och Salestech

Det har på bara några år uppstått ett stort antal produkter och leverantörer inom detta område. Nu börjar även de stora aktörerna lansera riktigt intressanta lösningar och börjar allt mer ta täten på marknaden.

Business Reflex har tillsammans med Alexander Vinberg under våren 2018 genomfört en omfattande marknadsanalys. Analysen har framför allt fokuserat på de större mer heltäckande leverantörerna inom området så som:

  • IBM
  • SalesForce
  • Oracle
  • Hubspot
  • Adobe

Av dessa leverantörer har vi sedan valt att gå vidare och göra en djupare analys av IBM och SalesForce.

I detta avsnitt presenterar vi ju bara en liten del av det vi gjort analys av inom Martech och Salestech området.

Martech kartan hittar ni här om ni vill se en mer komplett bild av de olika lösningar som finns inom området. Motsvarande Salestech karta hittar ni här.

Du kan få hjälp med att utforma ditt bolags strategi

Om ni vill ha personlig stöd i hur ni ska utveckla er strategi inom Martech och Salestech går det bra att skicka ett mail till kontakt@businessreflex.se. Vill ni komma i kontakt med Alexander Vinberg så hittar ni honom enklast på LinkedIn som https://www.linkedin.com/in/alexander-vinberg/

 

Senaste inläggen

  • Vad är ett CRM system?

    Hubspot

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

    Vad är ett CRM-system? En guide till att integrera HubSpot som ditt CRM-verktyg

  • Hubspot vs Salesforce

    Hubspot

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

    HubSpot vs Salesforce – Vilket verktyg är bäst?

Senaste poddavsnitten

  • Podd #218 – AI-revolutionen inom Försäljning och Marknadsföring

  • Podd #217 – Framtiden med AI: Utmaningar, Möjligheter och Etik

  • Podd #216 – Maximera AI-potentialen med low-code, no-code verktyg

  • Podd #215 – Få ut mer effekt av företagets strategiarbete

  • Podd #214 – Maximera din PR-effekt med Jonas Pertoft

  • Podd #213 – Förstå köpresan inom B2B

  • Podd #212 – Målstyrning med OKR

  • Podd #211 – TAM SAM SOM