Sälj- & Marknadspodden

Pod #47 – LinkedIn som marknadsföringskanal

LinkedIn är en allt viktigare marknadsföringskanal. De flesta kanske tänker [...]

 

Marknadsföring med LinkedIn
LinkedIn är en allt viktigare marknadsföringskanal. De flesta kanske tänker på LinkedIn som en kanal för rekrytering, men faktum är att det går att göra mycket mer i denna tjänst.

I pod 47 går vi igenom principerna för hur man använder LinkedIn för B2B-marknadsföring.
Över 2 miljoner svenskar är registrerade på LinkedIn och enligt LinkedIn själva så är 40% aktiva dagligen. En stor mängd är dessutom beslutsfattare.

Samma principer gäller här som överallt. Var relevant. Sprid kunskap och hjälp din köpare att köpa.

Fyra steg:
1. Ha klart för dig var dina köpare konverterar till identifierade leads. Det gör de på din egen site. Så det du postar på LinkedIn skall leda köparna till din egen site. För att det skall lyckas behöver du ha relevant content på din site.
2. Berätta om ditt content på LinkedIn. Gör det genom att göra statusuppdatering på din företagssida.
3. Få spridning på LinkedIn genom att be dina kollegor om hjälp. Maila internt och be folk gilla och dela vidare. Då får du bra spridning.
4. Sponsra dina uppdateringar för att sprida dem utanför nätverket.

Vill du uppgradera din marknadsföring?

Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.

Senaste inläggen

  • digitala kundresan

    Digital marknadsföring

    Marknadsevent: Den nya digitala kundresan – Se hela eventet

    Marknadsevent: Den nya digitala kundresan – Se hela eventet

  • Digital marknadsföring, Försäljning

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

    Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi

Senaste poddavsnitten

  • Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring

  • Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC

  • Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B

  • Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera

  • Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet

  • Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte

  • Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup

  • Podd #225 – New model selling