Sälj- & Marknadspodden
Pod #47 – LinkedIn som marknadsföringskanal
LinkedIn är en allt viktigare marknadsföringskanal. De flesta kanske tänker [...]
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
Podcast: Play in new window | Download | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | RSS | https://podcasts.apple.com/se/podcast/s%C3%A4lj-och-marknadspodden/id864322945
LinkedIn är en allt viktigare marknadsföringskanal. De flesta kanske tänker på LinkedIn som en kanal för rekrytering, men faktum är att det går att göra mycket mer i denna tjänst.
I pod 47 går vi igenom principerna för hur man använder LinkedIn för B2B-marknadsföring.
Över 2 miljoner svenskar är registrerade på LinkedIn och enligt LinkedIn själva så är 40% aktiva dagligen. En stor mängd är dessutom beslutsfattare.
Samma principer gäller här som överallt. Var relevant. Sprid kunskap och hjälp din köpare att köpa.
Fyra steg:
1. Ha klart för dig var dina köpare konverterar till identifierade leads. Det gör de på din egen site. Så det du postar på LinkedIn skall leda köparna till din egen site. För att det skall lyckas behöver du ha relevant content på din site.
2. Berätta om ditt content på LinkedIn. Gör det genom att göra statusuppdatering på din företagssida.
3. Få spridning på LinkedIn genom att be dina kollegor om hjälp. Maila internt och be folk gilla och dela vidare. Då får du bra spridning.
4. Sponsra dina uppdateringar för att sprida dem utanför nätverket.

Vill du uppgradera din marknadsföring?
Från enstaka kampanjer till din kompletta digitala avdelning. Vi skräddarsyr lösningar som lyfter din marknadsföring.
Ring oss! 08-703 25 40
Senaste inläggen
Digital marknadsföring
Marknadsevent: Den nya digitala kundresan – Se hela eventet
Marknadsevent: Den nya digitala kundresan – Se hela eventet
Digital marknadsföring, Försäljning
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Så kan du arbeta med en reversed funnel utan att implementera en fullskalig ABM-strategi
Senaste poddavsnitten
Podd #232 – Anpassa dig till “AI-eran”: Utmaningar och möjligheter för framtidens marknadsföring
Pod #231 – Så stänger du fler affärer med MEDDICC
Podd #230 – Skapa Thought Leadership, en viktig strategi för marknad och sälj inom B2B
Podd #229 – Så skriver du texter som får kunder att agera
Podd #228 – Branding baserat på metoden perodiska systemet
Podd #227 – Referensförsäljning med Alexander Slotte
Podd #226 – AI med Pontus Staunstrup
Podd #225 – New model selling